مرجـع مطالـب فرهنـگی مذهبـی

مرجـع مطالـب فرهنـگی مذهبـی

مرکز مطالب فرهنگی مذهبی اجتمایی ،بانک مطالب مذهبی و فرهنگی و مطالب فرهنگی در موضوعات گوناگون
مرجـع مطالـب فرهنـگی مذهبـی

مرجـع مطالـب فرهنـگی مذهبـی

مرکز مطالب فرهنگی مذهبی اجتمایی ،بانک مطالب مذهبی و فرهنگی و مطالب فرهنگی در موضوعات گوناگون

فعالیت های علی محمد دستغیب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

فعالیت های علی محمد دستغیب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

مطالبی پیرامون فعالیت های علی محمد دستغیب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

در ادامه مطلب بخوانید... 

فعالیت های علی محمد دستغیب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران،مرجع مطالب فرهنگی مذهبی

 

نارضایتی شهید دستغیب ازعلی محمد دستغیب

شهید دستغیب طبق گفته بزرگان هرگز از علی محمد دستغیب راضی نبوده و حتی با ذکر نام از ایشان اظهار ناراحتی کرده بودند. 

آیت الله علی شیخ موحد با بیان این مطلب که در سال 1360، من حامل نامه ای از سوی شهید آیت الله دستغیب به آیت الله مشکینی که مسئول گزینش و اعزام قضات بودند، بودم می گوید: سید علی محمد دستغیب در سال 1360 قاضی دادگاه انقلاب بود که گروهی از عناصر چپ دور او نفوذ کرده بودند و کارهای خلافی از جمله گرفتن زمین های مردم را انجام می دادند که باعث ناراحتی و نگرانی شهید دستغیب شد و ایشان چند بار به سید علی محمد دستغیب تذکر دادند ولی او قبول نمی کرد و به راه خودش ادامه می داد.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس ادامه می دهد: شهادت شرعی می دهم که شهید آیت الله دستغیب از فعالیت های انجام شده در مسجد قبا و سید علی محمد دستغیب راضی نبودند و هیچ گاه روی خوشی به این ها نشان ندادند.
وی می گوید: همین امر باعث شد که شهید آیت الله دستغیب نامه ای را خطاب به آیت الله مشکینی بنویسند و خواستار برکناری سید علی محمد دستغیب از سمت قضاوت دادگاه انقلاب شیراز شوند.
آیت الله موحد ادامه می دهد: من نامه را به قم بردم و وقتی نامه را به آیت الله مشکینی دادم ایشان پس از خواندن نامه گفتند که آقای عبدالحسین دستغیب (شهید آیت الله دستغیب) از عملکرد سید علی محمد دستغیب در دادگاه شیراز ناراحت هستند و تهدید کردند که اگر ایشان را تعویض نکنم از این جا می رود.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس می گوید: سید علی محمد دستغیب وقتی از این واقعه اطلاع پیدا کرد زود استعفا داد و به مکه رفت.
آیت الله موحد ادامه می دهد: بعضی وقت ها وقتی در خصوص فعالیت های مسجد قبا از شهید دستغیب سوال می کردم ایشان می گفتند این ها می گویند هرچه ما گفتیم انجام دهید
...........................................................

ایفای نقش در فتنه 88

علی محمد دستغیب به همراهی شیخ یوسف صانعی و نیز آیت الله منتظری نقش فعالی در فتنه 88 ایفا کرد.

فتنه گران که بارها اثبات کرده بودند اعتقادی به شعائر مذهبی ندارند؛ از دستغیب با عنوان مذهبی آیت الله العظمی یاد کرده و وی را یکی از مراجع تقلید سبز نامیدند که از قضا و برخلاف شیخ یوسف صانعی و آیت الله منتظری دستی نیز در حاکمیت داشته و عضو مجلس خبرگان رهبری است.
...........................................................

حمایت دستغیب از سران فتنه

مواضع و اقدامات علی‌محمد دستغیب در دو سال گذشته منجر به ایجاد درگیری و آشوب در شیراز و آسیب رسیدن به مردم شد.

موضوعی که بارها با اعلام نارضایتی مردم این شهر همراه بوده است. پیش از حضور رسمی میرحسین موسوی در صحنه انتخابات سید محمد خاتمی اعلام کاندیداتوری کرد و بسیاری از احزاب و گروه های اصلاح طلب از وی حمایت کردند.
خاتمی که در روز پنج شنبه پانزدهم اسفند ماه 1387 وارد شیراز شده بود، صبح روز 16 اسفند جهت ملاقات با سیدعلی محمد دستغیب در منزل وی حضور یافت. دستغیب در این دیدار ضمن حمایت کامل از خاتمی مراتب تدین و ایمان وی را ستود.
با انصراف خاتمی از نامزدی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دستغیب در جریان تبلیغات انتخاباتی به صورت کامل از میرحسین موسوی حمایت کرد و در سخنرانی‌های خود توهین‌های مکرری را نسبت به رئیس جمهور مطرح نمود.

...........................................................

تجلیل دستغیب از میرحسین موسوی

میر حسین موسوی 22 اردیبهشت سال 88، با حضور در مسجد قبای شیراز به ایراد سخنرانی دراین مسجد پرداخت و درابتدای سخنان خود از دستغیب قدردانی کرد.  

دستغیب در این مراسم به تجلیل از موسوی پرداخت و اظهار امیدواری کرد که وی در انتخابات موفق شود چرا که همه مردم ایران موسوی را دوست دارند!
وی در این سخنرانی از موسوی خواست: «نسبت به بزرگان دین، آیات عظام، مراجع تقلید به خصوص رهبری معظّم انقلاب، انشاء الله که به همین نحوه ای که سیره و سجیّه شما بوده و هست انشاء الله در آینده هم اینطور باشد اطاعت پذیری داشته باشید.» 
در انتهای سخنرانی میرحسین موسوی در مسجد قبا که محل تجمع قدیمی چپ‌ها و از محافل مرتبط با سید مهدی هاشمی در دهه 60 بود، یکی از طلاب با اعتراض به سخنان تند موسوی علیه رئیس‌ جمهور خواستار طرح سؤالی شد که با هجوم عوامل برگزار کننده جلسه، وی به بیرون مسجد منتقل شده و از سوی بیش از 10 نفر از هواداران موسوی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. 
وی با ارسال نامه‌های متعدد خطاب به سران فتنه که با پوشش گسترده خبری از سوی سایت‌های و رسانه‌های ضدانقلاب همراه بود، آن‌ها را به ادامه درگیری و تقابل با نظام دعوت ‌کرد و خواستار ادامه آشوب‌های خیابانی از سوی پیاده نظام فتنه شد.

...........................................................

ادعای تقلب در انتخابات

در حالی که رئیس جمهور عده معدودی که به جان و مال مردم تعرض و اقدام به آشوب های خیابانی کرده بودند را خس و خاشاک نامید و آن 13میلیونی که به وی رای نداده بودند را محترم شمرده و به آنها ادای احترام کرد دستغیب هم نوا با دشمنان این مرز و بوم مدعی شد احمدی نژاد مردم را خس و خاشاک نامیده است! 

«این مردم در آخرین آزمون، با حضور گسترده و با نشاط خود در انتخابات ریاست جمهوری، حماسه ای بزرگ آفریدند، امّا آیا انصاف است که این گونه به جان آنها بیفتند و آنان را خس و خاشاک و مرتد بنامند؟!» 
وی حتی پای را از این نیز فراتر گذاشت و همانند موسوی و کروبی مدعی شد در انتخابات تقلب شده است! وی با انتشار بیانیه ای خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری از آنان بابت حمایت از رهبری انتقاد کرده و مدعی می شود سخن اکثریت مردم این بود که رای ما کجا رفت؟ « بیانیه‏ اى را مشاهده کردم که جمعى از نمایندگان مجلس خبرگان رهبرى صادر کرده‏اند. اینجانب بعنوان یکى از اعضاء خبرگان و منتخب مردم فارس عرض مى‏ کنم: مى‏فرمایید چهل میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند؛ امّا سؤال اینجا است که سخن اکثریت ایشان این است که رأى ما کجا رفت؟ اگر شما به این خواسته آنها احترام مى‏گذاشتید و اهمیت مى‏دادید که الان هم دیر نشده، چنانچه صندوقى باقى باشد باز شمارى مى‏کردید، بر شما معلوم مى‏شد که خواست آنها غیر عقلایى نبوده.»
ولی جناب دستغیب نگفت که چطور تشخیص داده‏اند که سخن اکثریت مردم این بود که در انتخابات تقلب شده است!
...........................................................

القای شبهه عدم حمایت مردم از ولایت فقیه

وی با القای این شبهه که مردم حمایت خود را از ولایت فقیه برداشته اند گفت:

«این که امام خمینی (ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این انقلاب ضربه نخورد یعنی همین که اگر مردم حمایتشان را از این ولایت فقیه برداشتند، دیگر از این ولایت کاری ساخته نیست و در واقع ارزشی ندارد.» 
دستغیب در شرایطی که آشوبگران در خیابان دست به تخریب اموال عمومی زده و از هرچ جنایتی که در توانشان بود خودداری نمی کردند؛ از مجلس خبرگان خواست تا موسوی، کروبی و خاتمی را به مجلس خبرگان رهبری فرا بخوانند و حرفشان را بشنوند!
«از این مجلس مى‏خواهم و همچنین از ریاست محترم مجلس که از حضرات موسوى و خاتمى و کروبى دعوت شود سخنانى که دارند بزنند همه چیز را تمام‏شده ندانید. مردم امیدشان به شما است.» 
وی پس از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن، که به مرگ جریان فتنه منجر شد هم به سخنان و مواضع ساختارشکنانه خود ادامه داد و تلاش کرد تا با سوء استفاده از موقعیت خود در شیراز، فضای این شهر را متشنج کند.

............................................................

حمله خشونت‌ آمیزشاگردان دستغیب به مردم شیراز

چند هفته پیش و پس از اظهارات توهین آمیز آقای دستغیب به ساحت ولایت فقیه جمع کثیری از مردم در مقابل مسجد ایشان در شهر شیراز تجمع و تحصن کردند و صرفا به شعار دادن و عزاداری به مناسبت شهادت مولای متقیان امیر مومنان (ع) پرداختند.

در حین تجمع اعتراض آمیز مردم شاگران دستغیب برای مظلوم نمائی، شیشه های مسجد را شکستند و از پشت بام مسجد بر سر مردم سنگ و آجر و کپسول آتش نشانی انداختند و همزمان عده ای اوباش با چوب و چماق بر سر مردم ریختند که در این برخورد وحشیانه ده تن زخمی شدند و به بیمارستان منتقل شدند.
............................................................

ادامه فتنه‌ گری به سبک دستغیب با طعم توهین به مردم

پس از برخورد خشونت‌ آمیز با مردم توسط شاگردان سیدعلی‌ محمد دستغیب  روند سخنان نامناسب وی ادامه پیدا کرد و او ضمن توهین به مردم شیراز، بر ادامه اظهارات توهین‌آمیز و تحریک کننده خود در مسجد قبای شیراز تاکید کرد.

دستغیب که تحصن اعتراض‌آمیز مردم شیراز در مقابل مسجد قبا با حمله خشونت‌ آمیز شاگردانش به درگیری کشیده شد، در سخنرانی خود مردم معترض شیراز را جمعی "باتوم بدست و قمه بدست" خواند که مسجد او را مورد ظلم قرار داده‌اند!
وی همچنین خود را با امیرالمومنین (ع) مقایسه کرده و مدعی شد که همان تهمت‌هایی که به حضرت علی (ع) زده می‌شد، به او هم تعلق گرفته است.
دستغیب در پایان سخنان خود هم ضمن اشاره به توصیه‌های مسئولان شیراز برای کاستن از فضای تحریک در این شهر، این توصیه‌ها را رد و تاکید کرد که "من احتیاجی به تعیین تکلیف مسئولان ندارم به اینکه مثلا منبر را تعطیل کن یا برای مدتی مسجد نرو. بنده تکلیف خودم را می دانم و تا آخر ماه رمضان، هم نماز می‌آیم و هم منبر می روم."
پس از برخورد خشونت‌ آمیز با مردم توسط شاگردان سیدعلی‌ محمد دستغیب، روند سخنان نامناسب وی ادامه پیدا کرد و او ضمن توهین به مردم شیراز، بر ادامه اظهارات توهین‌ آمیز و تحریک کننده خود در مسجد قبای شیراز تاکید کرد. 
............................................................

شبهه افکنی ...

مهرماه سال 1389، استفتائی از علی‌محمد دستغیب در باب ولایت مطلقه فقیه منتشر شد که سؤالات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرد. وی در این استفتا با جدا دانستن بحث ولایت‌فقیه از ولایت مطلقه فقیه می‌گوید: این دو گاهی باهم منطبق هستند مثل زمان حضرت امام خمینی (ره) و زمانی نیز ولایت مطلقه فقیه همان ولایت‌فقیه نیست.

وی در این استفتا مدعی است اختیارات مصرح در قانون اساسی برای شخص ولی‌فقیه فعلی صدق نمی‌کند چرا که ایشان ولایت مطلقه فقیه را در اختیار ندارند. 

ادعای دستغیب مثل آن است که بگوییم چون مقام معنوی حضرت رسول‌الله از مقام معنوی امام علی زیاد تر است اختیارات حکومتی پیامبر اکرم نیز باید بیشتر از حضرت علی باشد و... امام خمینی (ره) خود در این زمینه می‌فرماید: «اگر فرد لایقى ... تشکیل حکومت داد، همان ولایتى را که حضرت رسول اکرم (ص) در امر اداره جامعه داشت دارا مى‏باشد و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند. این توهّم که اختیارات حکومتى رسول اکرم (ص) بیشتر از حضرت امیر (ع) بود، یا اختیارات حکومتى حضرت امیر (ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است.

البته فضائل‏ حضرت رسول اکرم (صلّى الله علیه وآله وسلّم) بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر (ع) از همه بیشتر است لکن زیادى فضایل معنوى اختیارات حکومتى را افزایش نمى‏دهد. همان اختیارات و ولایتى را که حضرت رسول و دیگر ائمه، صلوات اللَّه علیهم، در تدارک و بسیج سپاه، تعیین ولات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را براى حکومت فعلى قرار داده است.»

امام خمینی (ره) در جای دیگری می‌فرماید: «ولایت‌فقیه یک چیزی است که خدای تبارک وتعالی درست کرده است. همان ولایت رسول الله است و این‌ها از ولایت رسول‌الله هم می‌ترسند. " 

سؤالی که می‌شود از علی‌محمد دستغیب پرسید این است که، شما قبول دارید که مقام معنوی امام خمینی (ره) از حضرت رسول پایین تر بود؟ اگر قبول دارید که صد در صد باید قبول داشته باشید حال چگونه است که امام به عنوان ولی‌فقیه اختیارات حکومتی رسول‌الله را دارا است ولی مقام معظم رهبری اختیارات امام خمینی (ره) برای اداره جامعه و یا اختیارات مصرح در قانون اساسی را دارا نیست؟

زمانی اصلاح‌طلبان مدعی اختیارات در چارچوب قانون اساسی بودند ولی امروز گویا با پروژه فتح سنگر به سنگر حتی به این قانون اساسی نیز پایبند نیستند.

............................................................

لطف کریمانه رهبر معظم انقلاب به علی‌ محمد دستغیب


پس از این حوادث خصومت‌آمیز بود که آیت‌الله سید علی‌اکبر قره‌باغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اظهارات و رفتار تحریک‌آمیز محمدعلی دستغیب اظهار داشت: واقعیت این است که آقای دستغیب همواره سخنانی را در خصوص کشور مطرح می‌کند که هیچ‌گاه صلاحیت سخن گفتن در مورد آن را نداشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستغیب حضور در مجلس خبرگان را مدیون عنایت و لطف مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در گذشته دستغیب حرف‌های بی‌مورد بر زبان جاری می‌کرد و زمانی که برخی از نمایندگان مجلس خبرگان تصمیم گرفتند وی را از این نهاد اخراج کند با مخالفت مقام معظم رهبری مواجه شد.

قره‌باغی با ذکر این مثال که اگر کودکی از روی بی‌عقلی به مقدسات الهی و شرعی اهانت کرد، باید تنها در مقابل آن سکوت کرد، گفت: من اظهارات دستغیب را از روی رفتار‌های افراطی وی می‌دانم و از آنجا که وی را فاقد صلاحیت سخن گفتن درباره مجلس خبرگان و کشور است؛ بهتر است به این مسائل کمتر بپردازیم و او را به حال خودش رها کنیم.

............................................................

بهتر است آقای دستغیب ساکت باشند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعاهای علی‌ محمد دستغیب در شیراز خاطرنشان کرد: وی یک انسان کاملا شناخته شده است که امروز کاملا در اشتباه به سر می‌برد. اگر بخواهیم نهایت احتیاط را در خصوص موضع‌ گیری‌های ایشان داشته باشیم و با توجه به غوغاسالاری‌هایی که وی داشته است، در حداقل ممکن باید بگوییم که او در اشتباه بزرگی به سر می‌برد.

آیت‌الله ممدوحی همچنین تاکید کرد: اگر آقای دستغیب ساکت شود برای خود او نیز بسیار بهتر است و در صورت ادامه این روند ما مجبور به موضع‌ گیری خواهیم شد.

............................................................

او با اصل نظام مشکل دارد

حسین ابراهیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، می گوید: اصولا دستغیب از ابتدا هم در دامن فتنه گران غلطیده بود و سال گذشته نیز مورد اعتراض اعضای خبرگان رهبری قرار گرفته بود. وی تاکید می کند: آقای دستغیب جزو افرادی بود که به جریان فتنه کمک می کرد.

ابراهیمی به توهین های دستغیب نسبت به ولایت فقیه اشاره کرد و می گوید:‌ وی در حقیقت با اصل نظام مشکل دارد و صحبت های اخیر وی نیز نشان دهنده همین موضوع است. به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی واقعیت این است که تحرکات اطرافیان دستغیب بیانگر این است که جریانی در کنار وی و بر علیه نظام و شخص رهبر انقلاب قصد فعالیت دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس تصریح می کند:‌ اقدام دستغیب در راستای حمایت و یا حتی سلامت نظام نبوده و آنها به دنبال تخریب نظام هستند.

............................................................

هشدار شهید دستغیب به علی‌ محمد دستغیب

بعد از این اقدامات بود که شبکه های خبری فایل صوتی اظهارات آیت الله شهید عبدالحسین دستغیب را خطاب به برخی روحانی نمایان زاویه گرفته نسبت به ولایت فقیه و رهبری منتشر کردند. 

شهید دستغیب در این سخنرانی می فرماید: «کیست که این نامه مرا به گوش عمامه به سرهای ایران برساند، هر کسی می خواهی باش! خودت را مجتهد می دانی، مقدمات خوان می دانی، نمی دانم، هرچه خودتان می دانید. بر تو واجب است امروز تبعیت از یک نفر، تو حق نداری در مقابل رهبر حرفی بزنی، تماماً باید تبعیت کنند... هر عمامه سری که از رهبر مکرم فاصله بگیرد، لعنت خدا برش باد. تمام عمامه سرها همه باید مطیع، همه باید مطیع یک رهبر، امام یکی نائب امام هم یکی، دیگری هیچ تقدم ندارد.
همه باید فرمان ببرند، همه باید اطاعت بکنند. یک نفر میزان است. تعدد غلط است. حتی مکرر گفته ام حسن و حسین یکی شان امام بود، حسن امام، حسین مأموم، هیچ وقت حسین تا حسن بود در عرض نبود، تابع تابع. هر چه بهش می گفتند، می گفت هرچه حسن بفرماید، دو تا امام نمی شود، دو تا نائب امام هم غلط است، دو تا رهبر غلط است. رهبری یکی و آن هم معین است. مواظب باشید گرگ ها شما را از رهبر الهی جدا نکنند، شما را گروه گروه نکنند، شما را طعمه خودشان قرار ندهند. وسیله پیشرفت دشمن نشوید. شما الان در جبهه جنگید، در جبهه جنگ دینی هستید. وای به امتی که از رهبر الهی خود فاصله بگیرد، هلاک است، هلاک است، طعمه دشمن است.» 
علی محمد دستغیب در زمان حاضر یکی از مصادیق بارز سخنان شهید آیت الله دستغیب می باشد چرا که بررسی سخنان و موضع گیری های علی محمد دستغیب به خوبی نشان می دهد که وی تا چه اندازه از خط اصیل انقلاب فاصله گرفته است .

............................................................
شما هم مبلغ باشید.
نظرات 1 + ارسال نظر
sahar پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 17:39 http://fars.fr.cr/

سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
افتخار میدین پیش منم بیاین
9856

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.