مرجـع مطالـب فرهنـگی مذهبـی

مرجـع مطالـب فرهنـگی مذهبـی

مرکز مطالب فرهنگی مذهبی اجتمایی ،بانک مطالب مذهبی و فرهنگی و مطالب فرهنگی در موضوعات گوناگون
مرجـع مطالـب فرهنـگی مذهبـی

مرجـع مطالـب فرهنـگی مذهبـی

مرکز مطالب فرهنگی مذهبی اجتمایی ،بانک مطالب مذهبی و فرهنگی و مطالب فرهنگی در موضوعات گوناگون

تو دهنی آیت‌الله وحید خراسانی به جریان افراطی شیرازی ها+مستند

 تو دهنی آیت‌الله وحید خراسانی به جریان افراطی شیرازی ها+مستند

در ادامه مطلب...

 تودهنی آیت‌الله وحید خراسانی به جریان افراطی شیرازی ها+مستند،سید صادق شیرازی،کذاب شیرازی،فرقه شیرازی ها،رابطه سید صادق شیرازی و آیت الله وحید،سب علنی ممنوع،مرجع مطالب فرهنگی مذهبی

 

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع و علمای قم، از شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل‌سنت خبر داد.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله اراکی با ارائه گزارشی از فعالیت های این مجمع، گفت: سیاست ما در تقریب تمرکز روی مسائلی است که می‌توان با مشارکت اهل‌تسنن انجام داد، به‌طور مثال برگزاری جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و دخت گرامی‌شان از این دست برنامه‌هاست، چون اهل‌سنت به‌خلاف افراطیون این جشن‌ها را بدعت نمی‌دانند.

مراسم مذهبی و ضدتکفیری مشترک بین شیعه و سنی را ترویج دهیم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ترویج و تقویت مراسم عاشورایی میان اهل‌سنت، ترویج عاشورا به‌نحوی که با اعتقادات اهل‌سنت منافات نداشته باشد، برپایی مراسم شعرخوانی در رثای اباعبدالله(ع)، ترویج شعر و مصیبت خوانی و برگزاری مراسم مصیبت حضرت سیدالشهداء(ع) در ایام عاشورا، شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل‌سنت از دیگر برنامه‌هایی است که در پیشِ‌رو داریم.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای در توهین به مقدسات بعضی از مذاهب اسلامی، گفت: باید مراسم مذهبی و ضدتکفیری مشترک بین شیعه و سنی را ترویج دهیم. بعضی از شبکه‌های بین المللی در جهت تفرقه افکنی، ایجاد کینه و دشمنی بین شیعه و سنی تلاش می‌کنند که به نظر می‌رسد جز سبّ خلفا و توهین به مقدسات بعضی از مذاهب اسلامی هدفی ندارند.

آیت‌الله وحید خراسانی: سبّ و لعن بزرگان مذاهب دیگر جایز نیست

آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز در این دیدار گفت: دین اسلام، دین رحمت و رسول اسلام، رسول رحمت است. این دین، آن رفتار پیغمبر و امیرالمؤمنین(ع) جایی برای حرکت‌های تکفیری و این تندروها باقی نمی‌گذارد. فقاهت در این گونه جریان‌ها از بین رفته است، سبّ و لعن علنی جایز نیست و دستور خود ائمه به‌خلاف این است.

وی افزود: در روایات دو مطلب آمده یکی نفی و دیگری اثبات، نفی این‌که نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد و به مقدسات آنها توهین نمود و لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل‌بیت(ع) و معارف آنها می‌شود، دیگر این‌که فرمودند: “در نمازهای جماعت آنها شرکت و به آنها محبت کنید، از مرضای آنها عیادت و سخنان و معارف ما را برای آنها بیان کنید”.

این مرجع تقلید ضمن استقبال از هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل‌سنت، گفت: این قضیه بسیار حائز اهمیت است. سیادت اگر فهمیده شود از اسباب تقویت و ترویج دین است. هم سادات و هم اولادی که از سوی مادر منتسب هستند بلااشکال به‌حکم کتاب و سنت هم اولادند، منتهی در رسیدن خمس بین سید مرتضی و بقیه اختلاف هست که موضوع در خمس، هاشمی است و این در اولاد منتسب از مادر صدق نمی‌کند.ً

سند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.